Thursday, February 5, 2009

::..Secret Recipe dan Bride Wars..::

Aku dan my colleague (Santi) dah plan nak pegi tengok wayang kat CP (Centre Point,Sabah) semalam..tengok Bride Wars  kat Growball Cineplax..

Pastu petang tu dalam nak menunggu masa kerja habis kul 5,aku tiba2 pula terbayang indulgence secret recipe (SR) la kan…bila aku suarakan kat santi,die pun excited nak makan kat SR..nak makan lasagna katanya…kek pun nak…hamboi…nafsu makannnn…

Then tepat je kul5,ktorg pn trus pusing tombol pintu nak kuar…hehe semangat ni…dah tengah lapar lagi…memang SR tu dah terbayang kat otak aku ni..slurrpp!!sedapnyaa!!

Drive g CP dr ofis aku termasuk parking dan itu ini,sampaila kami kat CP tu kul 5.20..

First thing first,g cucuk duit dulu…then g bli tket wayang and after that makan!!! Beli tiket kul6.30…so sempat lagi la nak makan dulu…

Sampai je kat depan SR tu,guess what???? CLOSED!!!!! What the,,,??Baca kat notice depan pintu tu,kate ada annual dinner for SR outlet that night…Huwaaa!!! Sangat la kecewa!! Telan je la air liur nampaknya,,,,Pastu round CP tu fikir nak makan katne pla…last2,nampak kyros kebab,masuk je laa dengan langkah yang sangat2 malas…Masuk-order-makan-bayar-keluar menuju ke Growball…

So tu la ketidak nasib baikkan (maafkan bahasa aku yang tidak enak di sisi bahasa Malaysia ni) aku pasal secret recipe ni…

Now,Bride Wars………tak ramai orang kat dalam panggung…just maybe a fourth of couple…a couple of groups..and a couple of yg sama jantina…hehe…

Bride wars ni mengisahkan dua sahabat yang kenal sejak dari kecil lagi..masa dorang kecik2 ni,dorang pernah menghadiri satu majlis perkahwinan yang grand kat satu tempat nama ‘PLAZA’ dalam bulan Jun..akupun xpasti sangat tapi maybe plaza ni tempat perkahwinan yang grand2 la kot..

dalam wedding ceremony tu,Emma(Anne Hathaway) dan Liv (Kate Hudson) sangat terpegun dengan wedding yang di plan oleh Marion St. Claire (wedding planner dalam cte ni)…so mereka berdua ni pun plan yang satu hari nanti mereka pun nak adakan wedding ceremony dorang kat plaza ni dalam bulan Jun and Marion ni jadi wedding planner dorg…


Bila dorang dah besar ni,dorang sangat menyayangi antara satu sama lain dan saling membackup each other..hinggalah pada suatu hari,boyfriend Emma,Kevin proposed to her…and at the same time,Liv pun di proposed oleh Daniel…

So they set an appointment with Marion…dapat tempat kat plaza tu and set a date pada bulan Jun…Emma 27hb and Liv 6hb… esoknya Marion bagitau yang ada kesilapan berlaku dan wedding Emma and Liv ni di set pada hari yang sama iaitu 6hb..dan tarikh 27hb tu dah d set untuk bride lain..oleh kerana mereka sudah berjanji yang dorang akan jadi maid of honour for each other so mereka xmau kawen d hari yg sama..

so bermula dari kejadian tu,macam2lah yang berlaku yang menguji persahabatan mereka…aku xbleh nak bagitau ending die kat sini coz still showing lagi kat cinema…





So aku syorkan pegilah tengok…cte ni simple but banyak mesej yang kita bleh dapat dari movie ni…friendship,relationship…

9 comments:

Emosi Itu Boleh Kerna Aku Manusia said...

aku pun dah tgk bride wars ni..so kena la jaga jaga....jgn sesekali ambik video cam time ko tgh bersuka ria..opssss!!..tak pasal pasal tgh kompang kan...video tu ditayangkan..cuba bayangkan....tru

Oasis said...

xsempat lagi tgk sbb kn sabotaj ngan housemate sendiri. Dia kata nak tgk bsama, alih2 dia kuar tgk senyap2

khaziella said...

bern...haha!!bleh gle aku tym2 ngah kompang ni,dorg mainkan video aku tgh buat something yg truk gila baban.....hahaha...ko bleh bayangkan x pe jd kat aku tym tu???

Oasis...hehe cian abg wadi...nant abg bli dvd je la...dah ada kuar tu..still showing but dah ada dvd die...hehe..

khaziella said...

eh jap2....
bern kan housemate abg wadi tu???hehe...bern2...

Oasis said...

Bern ni selfish kan...oppss.

Unknown said...

oit klu SR kat cp tutup ada lg SRkat Warisan la..dkt jak leh jln kaki..haha

khaziella said...

oit cik niza...kn dinner outlet...
sume secret recipe kat KK tu la tutup...huwaaaa....!!!

Unknown said...

hehe..
misunderstood sket d situ..haha

khaziella said...

hehe xpa...ke'misunderstood'an kamu itu d maafkan...;p